Articol
Conform unei estimări a organizatorilor, Târgul de Crăciun de la Sibiu a înregistrat un impact economic de 20 de milioane, în cele 52 de zile de funcţionare, transmite un comunicat al agenţiei Smartpoint. Conform datelor preliminare, un vizitator de o zi a cheltuit, în medie, 250 de lei (50 de euro), iar turiștii care au ales să petreacă cel puțin o noapte în oraș au alocat un buget de aproximativ 750 de lei (150 de euro).
"Târgul de Crăciun din Sibiu continuă să genereze un impact economic semnificativ în oraș, contribuind cu aproximativ 20 de milioane de euro la economia locală. Această valoare a fost calculată pe baza cheltuielilor medii estimate ale vizitatorilor. La ediția din acest an, estimăm peste 410.000 de turiști de o zi care au cheltuit, în medie, un buget de 250 de lei, echivalentul a 50 de euro. Apoi sunt turiștii care aleg să se cazeze și să petreacă cel puțin o noapte în Sibiu, peste 90.000 de persoane, care alocă un buget aproximativ de 750 de lei, echivalentul a 150 de euro, la care se adaugă cheltuielile localnicilor și beneficiile pentru sectorul HoReCa, retail și servicii. La ediția cu numărul XVII, am atins un număr record de peste 500.000 de vizitatori, fiind o confirmare că evenimentul rămâne cel mai important motor economic pentru Sibiu în perioada sărbătorilor de iarnă”, spune Andrei Drăgan Răduleț, reprezentantul Asociației Events for Tourism, organizatorul Târgului de Crăciun din Sibiu. (D.C.)