Articol
Târgul de Cariere și-a deschis porțile în format standard pentru prima dată în ultimii doi ani. Evenimentul a avut loc în perioada 29-30 martie, la hotel Ramada, și a reunit 24 de companii, care au pus la dispoziție peste 300 de locuri de muncă. Pe parcursul celor două zile, numărul de vizitatori ai evenimentului a fost 1172. În același timp, numărul vizitatorilor online a fost 4028. Totodată, stream-ul transmis pe rețelele de socializare și pe site-ul oficial a înregistrat 1489 de spectatori.
La eveniment, au luat parte companii din diverse domenii de activitate, precum auto & automotive, inginerie, IT, producție & tehnică, cercetare, servicii, BPO, recrutare sau telecomunicații. Candidații au avut oportunitatea să ia pulsul pieței muncii, să interacționeze direct cu angajatorii, să afle informații utile, să aplice direct pentru joburile de interes sau să testeze produse ale companiilor prezente.
După doi ani în care atât angajatorii, cât și angajații au fost nevoiți să se adapteze la un nou context, se observă faptul că în 2022 numărul locurilor de muncă a crescut cu aproape 40% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. În ciuda faptului că mulți dintre angajați s-au obișnuit deja cu munca de la domiciliu și doresc să continue în acest fel și în viitor, multe companii încearcă să revină la sistemul clasic (muncă desfășurată la birou) sau să implementeze unul hibrid, iar drept urmare a scăzut și numărul pozițiilor deschise care permit munca de la distanță.
Oferta de joburi de la această ediție a fost una diversificată. Printre locurile de muncă oferite s-au numărat: specialiști pentru relații și suport clienți, supervizori producție, ingineri software și hardware, programatori, chimiști, mecanici, ingineri electroniști, consultanți, recrutori, operatori de producție, contabili, studenți pentru diverse internshipuri.
Conform datelor extrase din chestionarele noastre, majoritatea candidaților prezenți la eveniment sunt studenți ori au o experiență între 1 și 3 ani în câmpul muncii. De asemenea, cei mai mulți dintre participanți au declarat că au experiență în IT, vânzări, marketing sau relații publice. În același timp, 99% dintre candidații prezenți la hotel Ramada s-au declarat mulțumiți de eveniment, iar 91% au menționat că principalul motiv pentru care au participat la Târgul de Cariere a fost dorința de a găsi un loc de muncă.
Târgul de Cariere a fost și un bun prilej, pentru candidați, de a primi direcții de orientare profesională. În cadrul evenimentului, s-a aflat un stand de consiliere în carieră menit să ofere răspunsuri utile tuturor întrebărilor venite din partea candidaților. Acest stand a fost pus la dispoziția candidaților de către compania Continental Sibiu, companie a cărei stand a fost desemnat, prin vot, printre cele mai frumoase din cadrul evenimentului, alături de standurile celor de la Bertrandt și ifm.
Evenimentul organizat la Hotel Ramada a stat sub semnul entuziasmului de a aduce din nou față în față angajatorii și candidații, după perioada care ne-a determinat pe toți să ne adaptăm la noi circumstanțe. Chiar dacă Târgul de Cariere a luat pauză până la toamnă, câteva oportunități profesionale rămân disponibile pentru aplicări online pe https://www.targuldecariere.ro/sibiu.
Din 2006, de la primul eveniment și până în prezent, Târgul de Cariere a devenit cea mai răspândită soluție de recrutare selectivă din România și a avut un rol esențial în formarea pozitivă a pieței muncii, reunind sute de angajatori și mii de candidați de două ori pe an, în sezonul de primăvară și cel de toamnă. De fiecare dată a contribuit la dezvoltarea de competențe, descoperirea de talente și a șanselor de angajare pentru acestea.