Studiu: din cauza inflaţiei, românii cheltuiesc mai mult la mall

Acasa >

Articol

Conform unui studiu realizat de Reveal Marketing Research pentru Brand Management, anul acesta românii cheltuiesc cu 13% mai mult atunci când merg la mall, respectiv în medie 370 de lei. Creșterea nu reflectă neapărat un consum mai mare, ci acoperirea inflației.
Cel mai mult cheltuiesc cei din segmentul adulţi şi familie, (36-45 ani): 389 de lei per vizită la mall. Comparativ cu 2024, suma medie cheltuită de români într-o vizită la mall a crescut considerabil, ajungând la 370 de lei, față de 327 de lei anul trecut.
Dacă anul trecut timpul mediu petrecut în mall era de 142 de minute, în 2025 acesta a crescut cu 46%, ajungând la 208 minute, incluzând timpul petrecut la hypermaket, cinema, restaurante și cafenele. Generaţia "X" (cei peste 46 ani)  petrece cel mai mult timp în mall-uri, cu o medie de 272 de minute per vizită, în timp ce categoria d evârstă între 26 şi 35 de  ani  are cele mai scurte vizite, cu o medie de 143 de minute.

Imagine intercalată
Imagine intercalată

Deși românii petrec mai mult timp și cheltuiesc mai mult la mall, frecvența vizitelor săptămânale a scăzut, 55% declarând că merg la mall cel puțin o dată pe săptămână, comparativ cu 59% în 2024.
Reprezentanții Generaţiei Z (18-26 ani) respectiv 66%, și bărbații (58% față de 52% în cazul femeilor), rămân cei mai frecvenți vizitatori săptămânali ai mall-urilor.

„În ianuarie 2025, rata anuală a inflației atingea pragul de 5%, factor ce explică atât creșterea bugetului alocat de români pentru o vizită la mall, cât și prudența în gestionarea cheltuielilor, reflectată printr-o durată mai mare de timp petrecută în aceste locații. Cu toate acestea, chiar și în contextul preocupărilor financiare, fascinația pentru mall-uri rămâne puternic înrădăcinată în comportamentul românilor, fie pentru cumpărături, servicii rapide, experiențe de food&beverage sau momente de relaxare.”  a declarat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.

Motive principale pentru vizitarea mall-urilor sunt: cumpărăturile din magazine (87%) sau din hypermarket (52%), plus zona de food court sau restaurante (48%). Cumpărăturile în magazinele din mall-uri sunt cele mai frecvente activități ale românilor (87%), acestea fiind urmate de vizitele la hypermarket (52%), luarea mesei în zona de food court (48%), mersul la cinema (36%) și socializarea la o cafenea (35%).

Imagine intercalată
Imagine intercalată

Cele mai achiziționate categorii de produse din mall-uri sunt hainele de damă (65%) și pentru bărbați (57%), produsele alimentare din hypermarketuri (60%), încălțămintea și gențile (56%) și produsele cosmetice și parfumurile (52%), arată acelaşi studiu.

Autor
12 martie 2025 la 15:07

Leave a Reply

Stiri similare:

Vezi mai multe >
Autor Ovidiu BOICA
acum 43 minute
”Călăreții roșii” au câștigat amicalul cu liderul Ligii a IV-a, FC Inter
Echipa din Șelimbăr s-a impus, vineri, la Cisnădie, pe Stadionul ”Măgura”, cu 5-1 în fața ocupantei primului loc...
Actualitate
2 min de citit
Autor Ovidiu BOICA
acum 2 ore
Doar o jumătate de cadou pentru Măldărășanu la împlinirea a 50 de ani. FC Hermannstadt a remizat la Ovidiu, cu Farul
Echipa sibiană a terminat la egalitate, sâmbătă, pe terenul Farului, ratând posibilitatea de a reveni pe primul loc...
Actualitate
5 min de citit
acum 20 ore
Video: Vinerea mare la biserica de pe Mihai Viteazu
Trecerea pe sub Sfântul Epitaf la slujba Prohodului din Vinerea Mare, biserica cu hramurile Înălţarea Domnului şi Sfântul...
Actualitate
1 min de citit
Autor Maria-Antonia OANA
acum 21 ore
Anunț important din partea Muzeului ASTRA privind accesul la Slujba de Înviere
Credincioșii care doresc să participe la Slujba de Înviere de la Biserica din Bezded, din cadrul Muzeului ASTRA...
Actualitate
1 min de citit