Articol
Furtuna violentă căzută în noaptea de joi spre vineri le-a dat bătăi de cap organizatorilor Raliului Sibiului Bilstein 2023, care s-au văzut nevoiți să amâne prima probă specială, Gâtul Berbecului Autoklass, traseul fiind blocat de mai mulți copaci puși la pământ din cauza vremii potrivnice.
Astfel, prima etapă de macadam din cadrul Campionatului Național de Raliuri ”Betano” (CNRB) a debutat cu cea de-a doua ”specială”, Cheile Cibinului Sparco, campionul național en-titre, Simone Tempestini, parcurgând cei 11,8 kilometri în 8 minute, 36 de secunde și 4 zecimi de secundă, celelalte locuri de pe podium revenindu-le sibienilor Raul Badiu (09:04,30) și Sebastian Barbu (09:06,90).
Cu eforturi susținute, organizatorii au reușit să pregătească Gâtul Berbecului pentru a doua trecere din program, prima și totodată ultima a zilei de vineri, astfel că proba specială cu numărul 3, în lungime de 21,87 kilometri, a putut fi parcursă de data aceasta.
Tempestini a avut și de data asta cel mai bun timp, distanțându-se la mai bine de un minut de vicecampionul en-titre Sebastian Barbu.
Italianul a terminat PS3 Gâtul Berbecului Autoklass 2 cu timpul de 16:06,40, înaintea lui Barbu (16:41,20) și Raul Badiu (16:53,00).
Cu un copilot nou – Bogdan Iancu nefiind refăcut complet după accidentul de la Raliul Argeșului, norvegianca Jeannette Andersson, și un parcurs la limita dintre siguranță și testarea limitelor, Sebastian Barbu și-a luat revanșa pe coborârea de noapte de pe Șanta. Pilotul sibian a fost mai rapid decât Tempestini cu o secundă pe cei 5 kilometri ai PS4, Șanta Școala de Șoferi ELIT, iar podiumul, la general, a fost completat de Raul Badiu. La debutul acestui sezon cu o mașină complet nouă pentru el, Skoda Fabia R5, Badiu a făcut spectacol pe probe, secondat fiind de un alt sibian, copilotul Rareș Fetean, multiplul campion național la ”două roți motrice” și Cupa Dacia.
În ceea ce privește lupta automobilelor cu tracțiune pe o singură punte, cea față, frații Norbert și Francesca Maior au dominat prima zi a Raliului Sibiului Bilstein de la capăt la celălalt, câștigând rând pe rând toate cele 3 probe speciale desfășurate pe Gâtul Berbecului, Cheile Cibinului și Șanta. Evoluția la bordul modelului Peugeot 208 Rally4 i-a propulsat în fruntea ierarhiei mai sus menționate, la mai mult de două minute de perechea aflată, de asemenea, în bătălia cupei monomarcă 208 R2, Cristi Sugar/Vlad Colceriu. Aceștia din urmă au încheiat cu bine o zi în care, chiar prima ”specială” le-a adus un moment ”fierbinte” imediat după start, susțin organizatorii, într-un comunicat de presă.
Vineri, surpriza a fost oferită de familia Dănuț și Lucian Budai, care a reușit să-și surclaseze adversarii pentru a încheia prima zi de concurs pe a treia poziție a modelelor care sunt propulsate doar de roțile din față.