Articol
Conform raportului privind activitatea de soluţionare a petiţiilor pe semestrul II/2024 emis de către Direcţia Generală de Dezvoltare şi Digitalizare, Direcţia Digitalizare şi Tehnologia informaţiei şi Serviciul Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni şi Registratură, în cel de-a doilea semestru al anului trecut, cetăţenii Sibiului au transmis Primăriei Municipiului Sibiu 211 petiţii privind diverse nereguli de pe teritoriul şi din viaţa oraşului. Dintre acestea, 200 petiţii au fost formulate de către cetăţeni, iar celelalte 11 petiţii au fost transmise de
societăţi comerciale sau asociaţii.
Cele mai mari nemulţumiri prezentate în petiţii au fost cele edilitar gospodăreşti, privind asfaltarea şi repararea străzilor, sensurile unice, sau privind semaforizarea şi iluminatul public: 38. Urmează problemele privind disciplina în construcţii ca, de exemplu, executarea unor lucrări de construcţii fără forme legale şi desfăşurarea de activităţi comerciale sau creşterea de animale în zone interzise – 34. Taxa de salubrizare şi impozitele locale au fost şi ele subiectul a 23 de petiţii ale sibienilor.
Alte probleme semnalate prin petiţii pe adresa Primăriei au fost, în a doua jumătate a lui 2024, organizarea de evenimente – 6 petiţii, parcările şi ocuparea domeniului public sau vehiculele abandonate pe domeniul public – 13 petiţii, managementul şi colectarea gunoaielor şi alte probleme privind protecţia mediului – 13 petiţii, amenajarea şi întreţinerea parcurilor şi zonelor verzi, amenajarea locurilor de joacă pentru copii – 16 petiţii, nesoluţionarea în termen a dosarelor de urbanism – 13 petiţii, activitatea Primăriei işi a serviciilor publice – 11 petiţii, contestaţiile privind petiţii nesoluţionate în termen – 9 petiţii, activitatea asociaţiilor de proprietari – 11 petiţii.
Cele mai puţine nemulţumiri privesc transportul în comun, pe această temă transmiţându-se doar două petiţii.
Din totalul petiţiilor, 201 dintre ele au fost transmise on-line, iar 10 depuse la sediul instituţiei. Din numărul total de 211 petiţii, 189 răspunsuri la petiţii au fost redactate în termen, indiferent de soluţie (favorabilă sau nefavorabilă), alte nouă răspunsuri la petiţii depăşint termenul de 30 de zile, "deoarece aspectele sesizate au necesitat o cercetare mai amănunţită, restul fiind în curs de soluţionare".
Conform legii, autorităţile sunt obligate ca, semestrial, să analizeze activitatea proprie de soluţionare a petiţiilor, pe baza raportului întocmit de compartimentul de specialitate.