Articol
Chiar dacă în calendar este doar luna ianuarie, e iarnă iar temperaturile înregistrate zilnic sunt specifice acestui anotimp, constructorii au hotărât reluarea lucrărilor la autostrada Sibiu – Făgăraș.
Fronturi de lucru au fost deschise în mai multe locuri de pe traseul viitoarea șosele de mare viteză, iar mobilizarea muncitorilor și a utilajelor este bună.
Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere ne transmit următoarele: „În ciuda vremii geroase, constructorul autostrăzii Sibiu – Făgăraș a reluat activitatea. Utilajele lucrează pe mai multe secțiuni, în special în zona podurilor, la pregătirea terenului și la turnarea piloților forați de la baza structurilor”.
Autostrada Sibiu – Făgăraș (A13) va avea o lungime totală de 68 kilometri și e împărțită în 4 loturi: 1. Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri; 2. Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km; 3. Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km; 4. Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km).
Pe traseul acestei autostrăzi vor fi construite 7 noduri rutiere (Boița, Avrig, Arpașu, Victoria, Sâmbăta, Ileni, Făgăraș), 24 de poduri peste autostradă, 63 poduri peste alte tipuri de obstacole (cursuri apă, drumuri etc), 3 poduri pe drum de legătură între Autostrada Sibiu – Făgăraș și DN1, 12 viaducte, 2 centre de întreținere și coordonare, 1 punct de sprijin, 2 spații de servicii S3, 2 spații de servicii S1.
Foto: captură video DRDP Brașov