Articol
Aglomerarea școlilor din Sibiu și lipsa spațiilor destinate desfășurării cursurilor au determinat asociațiile de părinți din municipiul Sibiu să inițieze o petiție cu scopul strângerii de semnături pentru susținerea inițiativei de construire a trei școli.
Unitățile de învățământ ar putea fi amplasate în trei zone diferite ale municipiului (pe terenurile SC Apa Canal – Str. Lungă, Liceul Agricol – Calea Șurii Mici și fosta bază Tursib – Calea Dumbrăvii), propunerea fiind înaintată și consilierilor locali ai municipiului Sibiu.
„Aglomerarea din școli ne afectează pe toți, copii, părinți, bunici, profesori, asociații sportive etc. Chiar și pe cei care nu ducem copiii la școală. Știm cu toții ce trafic este în jurul școlilor.
În 2021 peste 2000 de copii mergeau la școală în schimbul DOI după-masă, acum în 2025 sunt peste 5000. În 4 ani a crescut numărul lor cu 3000.
În continuare se construiesc mai multe cartiere de blocuri, iar cei ce vor locui în ele, vor duce copiii tot în școlile existente. Din 1989, până în prezent, avem ZERO școli contruite de la ZERO, s-au făcut în unele școli extinderi, dar vedem cu toții că nu sunt suficiente. Dacă vom continua în același ritm, vom avea școlile existente în TREI schimburi. De aceea, avem nevoie de minim TREI școli noi, construite de la ZERO în Municipiul Sibiu” este mesajul transmis de inițiatorul petiției, Marius Girigan, Președinte al Asociației Părinților Județ Sibiu ASPASIB și președinte al Federației Naționale a Părinților EDUPART filiala Sibiu.
Până marți dimineață, petiția a fost semnată de aproape 1000 de sibieni, mesajul fiind preluat de aproximativ 25 de asociații de părinți din oraș.
PETIȚIE:
https://www.petitieonline.com/scoli_noi_pentru_un_sibiu_educat
„Bunăstarea societății și influența programului școlar asupra copiilor
Bunăstarea unei societăți este direct influențată de calitatea educației oferite noilor generații. O educație eficientă nu doar că dezvoltă competențele individuale ale elevilor, ci și contribuie la progresul economic, social și cultural al unei comunități. Unul dintre factorii importanți care influențează randamentul școlar este momentul din zi în care se desfășoară orele de curs.
Alegerea între școala de dimineață și cea de după-amiază generează dezbateri, fiecare opțiune având efecte diferite asupra elevilor. Studiile arată că orele de dimineață favorizează concentrarea și randamentul academic. Creierul este mai receptiv după un somn odihnitor, iar elevii pot asimila mai ușor informațiile. De asemenea, programul de dimineață permite copiilor să aibă după-amiaza liberă pentru activități recreative, sport, socializare și timp petrecut în familie, aspecte esențiale pentru dezvoltarea lor echilibrată.
Pe de altă parte, școala de după-amiază poate afecta negativ performanțele elevilor, mai ales ale celor mici. Pe măsură ce ziua avansează, nivelul de energie și atenția scad, ceea ce duce la dificultăți de concentrare și randament scăzut. În plus, programul de după-amiază limitează timpul dedicat activităților extracurriculare, sportive sau de relaxare, reducând astfel oportunitățile de dezvoltare armonioasă a copiilor.
În Municipiul Sibiu, problema programului școlar devine tot mai presantă. Dacă în 2021 aproximativ 2.000 de copii își desfășurau cursurile după-amiaza, estimările pentru 2025 arată o creștere semnificativă, ajungând la peste 5.000 de elevi afectați de această situație. Această evoluție subliniază necesitatea unor măsuri urgente pentru asigurarea unui program educațional care să sprijine dezvoltarea optimă a copiilor.
Cerem construirea a cel puțin trei școli în Municipiul Sibiu (pe terenurile SC Apa Canal – Str. Lungă, Liceul Agricol – Calea Șurii Mici și fosta bază Tursib – Calea Dumbrăvii) pentru a permite desfășurarea cursurilor pentru clasele 0-8 exclusiv în prima parte a zilei, conform cerințelor legislative din 2029-2030.
Vă rugăm să transmiteți această petiție către alte grupuri de părinți din școli, gradinițe, grupuri de părinți de la after-school, grupuri de părinți de la activitățile sportive, înot, karate, baschet, grupuri de părinți de la activități educaționale muzică, desen, dansuri, robotică, locuri de joacă, grupuri de scară, de bloc, grupuri de facebook, instagram, tiktok, X etc.”