Articol
Organizaţia "Destinația Anului" a anunţat că lansează ce-a de-a cincea ediție a competiţiei cu acelaşi nume și invită românii să îşi nominalizeze destinațiile lor preferate.
Considerată ca fiind "cea mai mare acțiune de promovare a destinațiilor din România către români", "Destinaţia Anului" este o inițiativă de formare și promovare a expertizei în domeniul managementului de destinație, iar în primele patru sezoane a sprijinit peste 200 de branduri turistice în eforturile lor de afirmare și a adunat un impact semnificativ în online, cu peste 25 de milioane de vizualizări pe canalele social media, devenind un vector esențial pentru promovarea destinațiilor românești la nivel național, transmite un comunicat remis pe adresa redacţiei noastre..
Participarea la vot a implicat sute de mii de participanți și a generat multă mândrie locală. Competiția a ajutat la „descoperirea” de noi locuri frumoase și necunoscute în România și la redescoperirea unor branduri cu tradiție în domeniu.
În cea de-a cincea ediție, publicul este invitat să își nominalizeze destinațiile preferate în categoriile: "Orașe care inspiră" – pentru municipiile care se remarcă prin notorietate și investiții în turism; "Stațiuni Balneo-Climaterice" – stațiuni deschise pe întreaga durată a anului, de interes local și național; "Tărâmuri fermecate" – localități sau regiuni până la 3,000 kmp cu valoare naturală și istorică deosebită; "Sate de poveste "– sate și comune ce oferă experiențe autentice în mediul rural; "Distracție și aventură" – destinații ce oferă experiențe pentru toate vârstele, sportive sau de agrement şi "Cultură și educație – muzee, castele și alte atracții culturale"
Nominalizările se pot face în perioada 12 noiembrie – 5 decembrie 2024 pe platforma www.destinatiaanului.ro. Destinațiile calificate vor fi anunțate pe 17 decembrie 2024.
În etapa urmatoare, finalistele vor fi selectate pe baza unui set de criterii și vor fi anunțate public pe 25 ianuarie. În ultima etapă a concursului destinațiile câștigătoare vor fi alese pe baza votului publicului, al juriului de experti și arhitecți și a unei cercetări sociologice.
Proiectul Destinația Anului își propune să inspire românii să continue să descopere valorile autentice și frumusețile unice ale țării. „Ne dorim să transformăm vacanțele în România într-un motiv de mândrie, o experiență de neuitat, vibrantă, și nu doar o opțiune economică. În aceste vremuri, mândria locală este esențială pentru revitalizarea destinațiilor noastre turistice și pentru o viață mai bună atât pentru locuitori, cât și pentru vizitatori,” a declarat Mihai Bârsan, fondatorul Destinația Anului.
În Sezonul 4 al Destinaţiei Anului, câștigătorii au fost: Sibiu (categoria "Orașe care inspiră"), cetățile dacice din Munții Orăștiei (categoria "Tărâmuri cu istorie și Tradiție"), Delta Dunării (categoria "Regiuni de Eco-turism"), Bran (categoria "Stațiuni turistice"), Biertan (categoria "Sate de poveste"), Castelul Corvinilor Hunedoara (categoria "Atracții Cultural-Educative"), "Mini Transilvania" (categoria Parcuri de Distracție și Aventură), Green Village Sfântu Gheorghe (categoria Resort), Castel Hotel Daniel (categoria Boutique) şi Casa Timiș (categoria Experiențe Gastronomice).