Articol
Declarativ, românii vor mereu un președinte decent, mediator, care să-i reprezinte în afara granițelor. În realitate, foarte mulți continuă să fie seduși de inși populari care promit marea cu sarea, jurăminte ce nu au nici în clin, nici în mânecă, cu prerogativele prezidențiale.
De fiecare dată pretendenții la cea mai înaltă funcție în stat ne spun că ei sunt și vor fi altfel. Nu neapărat mai buni. Pe această teorie face echilibristică și Elena Lasconi, candidatul USR pentru Cotroceni. Probabil bine intenționată, Elena vrea să pară o fată din poporul elevat și crede că, dacă a putut jupâni peste comunitatea musceleană, poate împărăți peste întreaga Românie. Intențiile candidaturii sale au apărut încă din momentul spălării în public a rufelor din familie, atunci când am asistat cu toții la un episod ușor telenovelistic interpretat de ea și fiica din dotare.
Pe parcurs, doamna Nuți ne-a mai oferit câteva mostre de provincialism săltăreț, dar am spus că n-o să ne luăm dintr-atât, că nu e nici prima, nici ultima persoană care vrea să își așeze pe cap o pălărie mult prea mare. În fond, oricine e liber să candideze, poate își încearcă norocul și domnul Gheboasă că, vorba aia, are atâta amar de fani. Mă rog, la doamna Lasconi aveam oarece pretenții, pentru că -nu-i așa?- ea provine din zona din care ni se promit oameni bine instruiți, conectați la nivelul râvnit.
Ei, dar ultima ieșire în decor a candidatei USR e o adevărată definiție a personajului. Vrând probabil să convingă electoratul, a făcut o declarație ușor agitată, în care ne-a dezvăluit că îi plac blugii și Cola și că mereu a vrut să fie cu americanii. Foarte matură declarația, nu? Indiscutabil, aceste preferințe în materie de vestimentație și băuturi răcoritoare o recomandă pe doamna Lasconi pentru prima funcție în stat. Ba chiar cred că și americanii și-au pus mâna streașină la ochi, și-au dilatat pupilele, au ciulit urechile și au exclamat mulțumiți: „Good girl!”. Apartenența la nădragii legendari și la acidulata băutură reprezintă, cu siguranță, punctele tari ale pretendentei la fotoliul prezidențial. Oare doamna s-o fi gândit serios că impresionează cu această mărturisire potrivită mai degrabă cu dialogurile din piață? În fond, atmosfera din România, mai ales cea politică, seamănă, de foarte multe ori, cu cea din obor. Populismul de mâna a treia rămâne, în continuare, întâiul instrument în campania pentru prezidențiale, iar doamna Lasconi nu e singura care îl exploatează la maxim, doar că ea vorbește cel mai mult și mai tare despre o altfel de politică.