Un brand propriu este o mare responsabilitate care trebuie susținută constant. Munca nu se oprește în momentul în care afacerii tale începe să-i meargă bine, ba chiar din contră, abia atunci începe adevărata treabă. O modalitate eficientă de a-ți menține publicul țintă interesat de brandul tău este prin organizarea evenimentelor de PR. Aici, potențialii clienți se pot bucura de informații în exclusivitate cu privire la produsele ce urmează să fie lansate, le pot testa sau se pot întâlni chiar direct cu echipa ta pentru a primi răspunsuri la întrebările pe care le au. În continuare o să discutăm despre 3 sfaturi eficiente pentru a organiza un eveniment de PR reușit.
1. Stabilește obiective clare și care este publicul țintă
Primul pas esențial în organizarea unui eveniment de PR este să-ți stabilești obiective în mod clar. Întreabă-te care este scopul evenimentului, ce vrei mai exact să obții în urma lui și cum să măsori feedback-ul de la participanți. Astfel, vei dobândi o direcție clară care te va ajuta să-ți concentrezi eforturile pentru a-ți atinge obiectivele propuse. Pe lângă stabilirea obiectivelor, este necesar să-ți identifici în mod corect publicul țintă. Gândește-te cine sunt oamenii pe care vrei să-i atragi la eveniment și de ce, iar apoi cum îi poți implica și captiva într-un mod relevant pentru brandul tău. Cunoașterea clară a audienței te va ajuta să-ți adaptezi strategia de comunicare a mesajului și să creezi un eveniment personalizat pentru nevoile lor.
2. Creează o experiență memorabilă
Un eveniment de PR de succes trebuie să ofere participanților o experiență deosebită pe care și-o vor aminti cu drag și care să fie relevantă pentru brandul tău. Planifică cu atenție fiecare detaliu, de la locație și decor până la program și activități. Colaborează cu profesioniști pe partea de amenajare și pune accent pe intrare, mese și gândește un spațiu special pentru ca invitații să-și facă poze pe care să le posteze pe rețelele de socializare. De asemenea, pregătește gustări delicioase precum prăjiturile de pe mayore.ro pe care le poți amplasa frumos pe un candy bar. Nu uita să recompensezi invitații cu un goodie bags prin care să le oferi mostre și cadouri care îți reprezintă brandul, dar și o broșură cu informații. Asigură-te că pe tot parcursul evenimentului brandingul tău este prezent în mod subtil, dar eficient, pentru a întări amprenta brandului în mintea participanților.
3. Implică media și influencerii
Unul dintre scopurile cheie ale evenimentului tău este să-ți faci numele recunoscut și prezent în media. Indiferent că preferi canalele clasice de promovare precum televiziunea, revistele și radioul sau crezi mai mult în puterea social media, trebuie să incluzi ambele variante pentru a avea șanse mai mari de reușită. Identifică și contactează jurnaliștii și redactorii relevanți care ar putea fi interesați de evenimentul tău. Oferă-le informații de calitate și asigură-te că evenimentul este ușor accesibil și interesant pentru presă. De asemenea, observă ce influenceri sunt la modă pe Tik Tok și Instagram și propune-le o colaborare. Asigură-te că publicul lor se potrivește cu publicul tău țintă și că imaginea lor ar putea fi asociată cu cea a companiei tale.
Așadar, un eveniment reușit de PR se organizează cu multă implicare și atenție la detalii. Asigură-te că integrezi fiecare dintre sfaturile noastre și te prezinți acolo cu o atitudine pozitivă și un zâmbet larg.
Fotografie de Jonathan Borba pe Pexels.com