În primii nouă ani, Auchan s-a concentrat pe extinderea rețelei de hipermarketuri, ajungând la 33 de magazine în 18 orașe până în 2015. În următorii trei ani, a introdus formatele de proximitate și magazinul online, iar în 2019 a deschis primul supermarket. În 2023, compania a finalizat unul dintre cele mai ambițioase și ample proiecte din retail, prin integrarea a aproximativ 400 de magazine MyAuchan în stațiile Petrom. Tot în 2023, Auchan a lansat conceptul de hiper-discount, acum prezent în rețeaua ATAC Hiper Discount. De asemenea, anul acesta a inaugurat primul magazin complet autonom, Auchan Go, și a lansat franciza Simply by Auchan.
Parteneriate puternice cu producători locali și un sprijin permanent pentru mărcile românești
Auchan sprijină economia locală și producătorii români, gama alimentară fiind formată în proporție de peste 90% din produse de la companii din România. Pe rafturile hipermarketurilor Auchan se regăsesc aprox. 50.000 de produse, din care circa 1.300 sunt produse alimentare marcă proprie. Din acestea, peste 1000 sunt produse în România, cu producători locali.
Mai mult, Auchan a dezvoltat până în prezent 85 de filiere de produse agro alimentare românești, respectiv colaborări pe termen lung cu 50 de producători locali, prin care Auchan pune la dispoziția clienților produse cu calitate și trasabilitate controlate, cu gust local, autentic.
ATAC Sibiu deschis zilnic între orele 07:00-22:00
Noul concept ATAC se adresează în egală măsură persoanelor fizice, cât și micilor comercianți care profită de reduceri pentru propria afacere. Ce este diferit la ATAC by Auchan față de hipermarketurile obișnuite este că nu mai trebuie să urmărești o anumită promoție pentru a găsi prețuri mici. Noi avem promoții tot timpul, iar prețurile scad în cascadă. După transformarea din urmă cu două săptămâni numărul clienților a crescut cu 15%, iar valoarea bonului mediu a urcat cu aproape 10 puncte procentuale”, conchide Ana-Maria Ghilinta, director de magazin.
În ATAC Hiper Discount te bucuri de confort și de o experiență facilă la cumpărături, întrucât noul magazin are o suprafață de peste 6.000 mp și păstrează aleile largi, oferă un parcurs rapid, o semnalizare vizibilă a categoriilor și un număr mare de case de marcat.
Peste 7.000 de locuri de muncă create și peste 50 de meserii
Cu peste 7.000 de angajați care activează în peste 50 de meserii în ecosistemul Auchan, retailerul este unul dintre cei mai mari angajatori din țară și oferă un mediu de lucru incluziv, cu numeroase oportunități de promovare și programe de dezvoltare, alături de pachete competitive de beneficii și compensații, cu scopul de a sprijini permanent starea de bine a angajaților.
Vechimea medie în companie este de 8 ani, în timp ce aproape o treime dintre angajați lucrează la Auchan de 10 ani. Mai mult, peste 340 dintre aceștia fac parte din echipa Auchan încă de la înființarea companiei.
Business sustenabil și impact în comunitățile locale
Integrând grija pentru mediu în valorile sale fundamentale, Auchan investește puternic în proiecte de sustenabilitate. Compania desfășoară constant campanii de conștientizare pentru un consum responsabil și a implementat numeroase proiecte axate pe reciclare, combaterea risipei alimentare, reducerea plasticului și promovarea economiei circulare de-a lungul întregului lanț valoric.
În egală măsură, compania își reconfirmă angajamentul față de comunitățile locale prin sprijinirea anuală a numeroase proiecte sociale și campanii de solidaritate.
Cifre cheie sustenabilitate:
– Peste 1,2 mil. de litri de ulei alimentar colectat și predat spre reciclare
– Peste 130 de milioane de ambalaje PET /Alu/Sticlă reciclate, dintre care 32 de milioane colectate cu 7 luni înainte de startul SGR
– Peste 20 de milioane de produse salvate prin programul Zero Risipă
– Peste 200 de tone de textile colectate pentru donații și reciclare 16 hipermarketuri dotate cu panouri fotovoltaice
Auchan România la aniversarea de 18 ani
Este un moment de bucurie și de recunoștință pentru toți cei care au contribuit la ceea ce este Auchan România astăzi: angajați, partenerii furnizori și producătorii români, parteneri de dezvoltare și servicii, clienți, comunitate, autorități, concurenți. Facem lucrurile din convingere, din suflet, cu multă seriozitate, iar inovația ne-a caracterizat permanent în acești 18 ani, pe toate planurile. Împreună cu toți cei 7000 de colegii și alături de toți partenerii noștri rămânem motivați de viziunea noastră de a permite tuturor românilor să mănânce mai bine, să trăiască mai bine și împreună să protejăm planeta. La mulți ani, tuturor!” a precizat Ionuț Ardeleanu, Director General Auchan Retail România.
Dezvoltare multi-format
În primii 9 ani, Auchan s-a concentrat pe dezvoltarea formatului de hipermarket, ajungând la 33 de magazine în 18 orașe până în 2015. În următorii 3 ani, a lansat formatul de proximitate și magazinul online, iar în 2019 a deschis primul supermarket. În 2023, Auchan finalizează unul dintre cele mai ample proiecte din retail, integrarea a aproximativ 400 de magazine MyAuchan în stațiile Petrom. Tot în 2023, a introdus conceptul de hiper-discount, prezent astăzi în magazinele ATAC Hiper Discount. Anul acesta. Auchan a marcat o premieră pe plan local prin inaugurarea primului magazin 100% autonom, Auchan Go. De asemenea, a lansat franciza Simply by Auchan.