Asociația Pro Infrastructură – "Greu de crezut că Valea Oltului va fi închisă doar o lună”

Asociația Pro Infrastructură consideră că Valea Oltului va fi închisă pentru o perioadă mult mai mare decât cea anunțată oficial. Reprezentanții asociației susțin că una dintre soluții la problemă ar fi devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod temporar.

Imagine intercalată
Imagine intercalată

Ministrul Grindeanu ne-a anunțat că închiderea DN7 între Boița și Brezoi este "singura soluție". Fals. Este soluția la îndemâna birocratului CNAIR indolent și a antreprenorului general turc care e doar cu Mapa, nu și cu sapa. Soluția decentă într-o țară normală ar fi fost devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod (temporar) și folosirea infrastructurii existente. Dar asta presupune gândire, bani, muncă birocratică și, mai ales, asumare. Greu de crezut că închiderea va fi doar de o lună. Nu ar fi exclus să dureze dublu. Mai mult, defrișările acestea se fac doar pentru studiul geotehnic (foraje), NU lucrări. Acelea vor fi… la Sfântul Așteaptă. Iar în timpul lucrărilor vor veni, probabil, alte restricții”, au transmis reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

Momentan nu se cunosc rutele alternative pe unde o să ocolească traficul de mediu și lung parcurs, cei care merg în vacanță sau transportatorii. O altă soluție viabilă în opinia Asociației Pro Infrastructură, ar fi utilizarea transportului feroviar.

Deci… poftiți în vagoane! Ce? Cum? A observat cineva din Ministerul Transporturilor sau CNAIR că avem o cale ferată pe celălalt mal al Oltului și că poate fi o alternativă viabilă pentru transportul local? Cerem oficialilor MT și ARF să introducă trenuri suplimentare pe ruta Câineni-Sibiu. Pe calea ferată se fac 76 de minute, față de cele 42 minute pe DN7. Dacă exista niște gândire anticipativă în minister, se puteau repara și cei 3 km restricționați la 30 km/h între Valea Mărului și Podu Olt, cât și ceilalți 3 dintre Tălmaciu și Sibiu. Ba chiar cu niște gândire suplimentară, se refacționa toată linia între Câineni și Podu Olt și se găseau metode de creștere a vitezei care acum e 50 km/h (vezi captură din BAR). Mai avem! Se putea face și un pod temporar la Boița. Și o haltă care să asigure accesul localității la calea ferată. Sunt doar 300 de metri între Boița și linie, dar cea mai apropiată gară este la 5 km în Tălmaciu. Un PO la Boița ar fi foarte util în următorii 8-10 ani cât se va lucra la autostradă. Și firește și după aceea, că doar nu-l demolezi”, mai precizează Asociația Pro Infrastructură.

Imagine intercalată
Imagine intercalată

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că Valea Oltului se va închide timp de o lună. Din 8 iulie și până pe 9 august, pe acest drum se va putea circula doar pe timpul nopții. În zonă se vor face lucrări la autostrada Sibiu-Pitești.

Autor
04 iulie 2024 la 08:17

Leave a Reply

Stiri similare:

Vezi mai multe >
Autor Cosmin Rus
acum 8 ore
Biciclist rănit în munții Cindrel
Un bărbat de 63 de ani a avut nevoie de ajutorul echipei Salvamont după ce a căzut cu...
Eveniment
1 min de citit
Autor Ovidiu BOICA
acum 10 ore
(ACTUALIZARE) Săptămână perfectă pe ”Municipal”, pentru sibieni! FC Hermannstadt o învinge pe ”Bătrâna Doamnă” cu 3-0
FC Hermannstadt încheie o săptămână perfectă cu o victorie cu UTA. Pe o vreme câinească, jucătorii lui Marius...
Actualitate
6 min de citit
Autor Ovidiu BOICA
acum 11 ore
Sărbătoritul zilei, Alexandru Luca, și-a făcut cadou un gol: ”Mă bucur că am dat dovadă de atitudine, de caracter”
Venit sub formă de împrumut, în iarnă, de la FC Hermanstadt, mijlocașul Alexandru Luca a înscris primul său...
Actualitate
3 min de citit
Autor Cosmin Rus
acum 12 ore
Accident în Poiana Sibiului. Un copil și o tânără au ajuns la spital
O tânără de 23 de ani și un copil de 10 ani au fost răniți întrun accident rutier...
Eveniment
2 min de citit