Articol
Să nu creadă cineva că, în ciuda unor cârcoteli ale noastre, nu conștientizăm că Sibiul stă mult mai bine decât alte orașe la capitole precum infrastructură, curățenie, siguranță ș.a.m.d. Întotdeauna e loc de mai bine, dar și de mai rău. Așa cum avem punctele noastre tari, nu ne lipsesc nici cele slabe. Iar dacă le promovăm pe primele, corect e să nu ne prefacem a nu le vedea pe cele din urmă. Inaugurarea mult lăudatului parc Belvedere a reconfirmat ceea ce am spus, de multe ori, și noi și alții, că trotuarele de pe Preot Bacca și cele ce mărginesc artera care taie parcul sunt mult prea înguste. Niciun om cu scaun la cap nu-și poate explica ce a fost în mintea celor care au proiectat respectivele trotuare cu o lățime ce nu permite ca doi adulți să meargă unul pe lângă celălalt. Oameni buni, vorbim de trotuare care duc spre parc, iar asta înseamnă că cei ce le calcă merg la plimbare. Când te plimbi cu cineva nu mergi în șir indian, așa cum ești nevoit să te deplasezi pe acele chestii cu bordură, numite pretențios trotuare. Pe strada Preot Bacca între flecuștețul ăla de trotuar și gardul unității militare e ditamai spațiul, ca să nu mai vorbim despre căcălăul de loc din parc, unde se puteau amenaja trame pietonale generoase. Oamenii ies la plimbare câte doi, trei, patru, poate mai au și un copil în cărucior și tare aș vrea să le explice eminențele cenușii care au proiectat porcăriile alea cu nume de trotuar, cum te poți plimba omenește pe acolo. Am înțeles că uneori proiectarea se face din birou, dar un minim bun simț profesional ar trebui să te împingă către locul unde urmează să pui în practică fanteziile de făuritor de locuri noi. Mă rog, chiar dacă nu ai zăbovit prea mult pe teren, nu e mare lucru să înțelegi că un trotuar ar trebui să aibă mai mult de un metru, mai ales dacă vorbim despre zone în care oamenii ies la plimbare. Are rost să mai aducem în discuție situația în care pe un astfel de trotuar te intersectezi cu cineva care vine din sens opus? Ce faci? Cobori pe carosabil, dar acolo fie trebuie să te ferești de mașinile care circulă regulamentar, fie de cele parcate. E păcat de ditamai investiția de aproape 4 milioane de euro care e umbrită de niște neajunsuri ce puteau fi evitate cu un strop de bunăvoință și de atenție. Orice argumente ar aduce unii și alții, lucrul prost făcut se vede de la o poștă.