Articol
Când am aflat că municipalitatea intenționează să reconfigureze porțiunea de pe Calea Dumbrăvii aflată între intersecția cu B-dul Mihai Viteazu și cea cu B-dul Vasile Milea, pentru a fluidiza traficul, recunosc, m-a lovit un val de curiozitate. Oricine circulă prin zonă știe că atât respectivul tronson, cât și străduțele paralele sunt foarte aglomerate, îndeosebi la orele de vârf. Din acest motiv, curiozitatea era ceva mai mare decât în alte cazuri. Citind însă proiectul de hotărâre în care se vorbește despre intențiile administrației locale, n-am înțeles cum se va reuși descongestionarea traficului. Se va turna un nou covor asfaltic. Asta nu schimbă cu nimic lucrurile. Vor fi amenajate trei sau patru benzi de circulație. Nimic nou sub soare. Se va construi o pistă pentru biciclete, lată de 3 metri. Se știe, problema e traficul auto, deci nici cu această floare nu se face primăvară. Se va moderniza iluminatul public și se vor crea spații verzi. Nici aceste investiții nu rezolvă problema aglomerației. Ni se mai explică în proiectul de hotărâre că unul dintre rezultatele acestei modernizări va fi reducerea noxelor în zonă. Presupunând că, în acest moment, trec pe acolo, la orele de vârf, 5000 de mașini și că pe viitor se vor înghesui pe acolo tot atâtea, cum reduci noxele? Cu cei câțiva arbuști plantați? Își închipuie cineva că cei ce se deplasează acum cu mașina pe Calea Dumbrăvii vor încăleca pe biciclete pentru a rula pe noile piste? Oameni buni, putem reveni cu picioarele pe pământ sau am rămas înțepeniți în proiecte aparent verzi, nesustenabile? Faptul că cei mai mulți sibieni circulă cu mașina e o realitate pe care nu o vor schimba strădaniile înverzite ale administrației locale. Și atunci nu e normal să faci ceva pentru îmbunătățirea condițiilor de trafic? E foarte bine că se montează lămpi LED, că se plantează arbuști, că se schimbă rețelele de canalizare, dar -alo!- problema traficului sufocat e tot acolo. Care ar fi rutele ocolitoare? Să mergi prin Vasile Aaron, Lazaret, Terezian și apoi Ștrand? Nu de alta, dar infrastructura stradală din zona Calea Dumbrăvii nu mai permite preluarea traficului peste limita de acum, de pe cea mai smart arteră a burgului. Carevasăzică, ne mai amăgim încă o dată cu o investiție cu descriere pompoasă, cu elemente ”smart”, dar care cu rezolvă cu adevărat principala problemă, aceea a traficului sufocat. Din nou, avem parte de soluții iluzorii ce țin de imagine, nu de esența problemei.