Sibianul Aly Săvulescu, campion național de slalom paralel. ”Obiectiv îndeplinit!” Noi provocări pentru 2024

Acasa >

Articol

 

Imagine intercalată
Imagine intercalată

Aly Săvulescu a început cu kartingul, la Palatul Copiilor, dar de doi ani concurează în Campionatul Național de slalom paralel. La finalul sezonului 2023, el a cucerit titlul de campion național la Clasa 3, iar în prezent se ocupă deja de pregătirea noii mașini, una cu tracțiune integrală, pentru noi provocări în întrecerea care își desfășoară etapele pe circuitele din județul nostru.

Într-un interviu acordat în exclusibitate cotidianului Tribuna, Aly vorbește despre provocările pe care le întâmpină, cei care l-au ajutat de-a lungul carierei și planurile de viitor.

 

Imagine intercalată
Imagine intercalată

– O primă întrebare, de… încălzire. Când ai început să practici automobilismul?

– Automobilismul adevărat, pentru mine, a început acum 5 ani. În urmă cu 15 ani, fiind la o vârstă foarte fragedă, am făcut parte din clubul de karting de la Palatul Copiilor din Sibiu…Trecând 2-3 ani, am ajuns la un nivel foarte bun, nivel la care am avut posibilitatea – spre deosebire de colegii mei din club – să primesc un kart fabricat sută la sută de fosta fabrică Retezat din Sibiu, ulterior IUPS. Am mai avut ocazia, dar vreau să profit și de această ocazie să le mulțumesc domnilor directori și tatălui meu pentru toate eforturile depuse la acea  vreme. Fără ajutorul tatălui meu, Iulian Săvulescu, cel care s-a dedicat în totalitate pentru suportul meu, nu aș fi putut ajunge prea departe și probabil m-aș fi plafonat, ca majoritatea celor care nu au norocul pe care l-am avut eu. Asta înseamnă că nu aș fi făcut pașii următori, ajungând astăzi la automobilism, aș fi fost unul dintre acei copii care promiteau ceva și care visau la acea vârstă fragedă să concureze pe circuite care mai de care mai mari și mai spectaculoase, dar care ar fi rămas la stadiul de… tânără speranță.

 

– De la karting ai trecut direct la slalom paralel, sau ai mai cochetat și cu alte ramuri din automobilism, pentru că variante au fost destule, nu?

– Am avut, ulterior, o pauză de 7-8 ani, asta din cauza faptului că nu reușeam să alcătuiesc, an de an, un buget care să-mi permită să merg mai departe, dar de data asta în rallycross, ceea ce mi-aș fi dorit.

După această perioadă mai puțin fastă, am reușit să strâng o anumită sumă de bani, prin propriile eforturi, în sensul că am muncit zi de zi, pentru a-mi cumpăra un Golf 3, 1.8 turbo pe atunci, o mașină foarte puternică pentru mine.

Am participat la vreo două etape de amatori, fiind urmărit de pe margine de tatăl meu, care a luat decizia de a mă susține din nou, chiar dacă nu aveam bugetul necesar asigurat.

Surpriza a venit când am achiziționat un Peugeot 207 RC de cupă monomarcă și am avut posibilitatea să particip tot anul la Promo Rally, la Brașov, rezultatele fiind foarte bune și în creștere de la o etapă la alta.

Custom Image

În 2021, tatăl meu mi-a achiziționat un Hyundai Coupe gata preparat pentru orice competiție sportivă de automobilism, iar de acolo a urmat o altă etapă din viața mea de sportiv.

 

– … și ai ajuns la slalom paralel. Cum a fost sezonul 2023, pe măsura așteptărilor tale? Mă gândesc că da…

– Pentru mine, anul acesta a fost unul în care mi-am dorit să obțin titlul de campion național la Clasa 3, în Campionatul Național de slalom paralel, iar rezultatele au fost pe măsură, iar în cele din urmă mi-am îndeplinit obiectivul. Mi-am asigurat medalia de aur în mare parte înaintea ultimei etape, practic la ultima etapă singura condiție pentru a cuceri titlul național era să închei etapa.

Trebuie să menționez faptul că îndrumarea, sfaturile și reglajele fine ale mașinii cu care a concurat întreg sezonul au fost oferite cu mare pasiune de Sebastian Barbu, pilotul din Campionatul Național de raliuri, care și anul acesta a luat titlul de vicecampion național.

 

– Din câte știu, anul acesta a fost al doilea petrecut de tine în Campionatul Național de slalom paralel. Cum a fost debutul la acest nivel, în sezonul trecut?

– Pentru mine, 2022 a fost un an interesant. Am concurat la categoria debutanților. Vă dați seama, ajungeam într-un campionat de slalom paralel care, în timp, a dat majoritatea piloților tineri ce sunt în momentul de față în Campionatul Național de Raliuri, (zâmbește) ceea ce îmi doresc și mie!

Clasa 3, la care concurez eu, cu mașini având motoare de până la 2.000 centimetri cubi, este o clasă situată foarte sus la nivelul așteptărilor, sunt așteptări foarte mari.

La a doua etapă din sezonul 2022, în  urma unei greșeli, voiam să obțin un rezultat bun, am făcut o eroare de pilotaj care m-a costat scump, m-am ales cu o răsturnare destul de urâtă, în urma căreia materialul de concurs a fost avariat destul de tare. Am reușit într-un timp foarte scurt să reparăm mașina, să putem să ne prezentăm la următoarele etape, iar la finalul sezonului am fost foarte fericit că am luat ”bronzul” la Clasa 3. Pentru debutul în Campionatul Național de slalom paralel, cred că a fost un rezultat bun, deși ar fi putut fi și mai bun, dar măcar am luat cu succes pulsul competiției și am știut ce avem de făcut, de remediat pentru un rezultat mai bun în viitorul sezon.

 

– Să dea Domnul! Îți doresc multă baftă. Următoarea întrebare era legată de clubul pe care-l reprezinți…

– Clubul pentru care am concurat în 2022 a fost Pro Drive Sibiu Domnul Dan Nirișteanu, căruia ăi mulțumesc pentru încrederea oferită, mi-a acordat licența pentru Campionatul Național de slalom paralel.

 

– E primul titlu din carieră?

– Da, este primul meu titlu. Campion național la Clasa 3, la slalom pararel. Sper să fie doar începutul, să vină și alte astfel de performanțe. Medalia, e a doua, după cea de bronz de anul trecut, tot de la slalom paralel și tot de la Clasa 3.

 

– Ce înseamnă pregătirea materialului de concurs pentru o etapă?

– Mașina pe care concurez acum este un Hyundai Coupe 2.0, un benzinar din anul 1998, mașină pregătită foarte bine de foștii proprietari, ulterior primind multe modificări efectuate de Dragoș Popa și Sebastian Barbu, vicecampionul nostru din CNRB.

Custom Image

Pregătirea materialului de concurs pentru o etapă de slalom paralel? La fel ca oricare raliu… Mașina trebuie să fie prezentă la start în condiții de top. Efectuarea unei revizii totale, verificarea tuturor componentelor mașinii, înlocuirea celor cu probleme, cu piese noi, este obligatorie.

 

– Principalul contracandidat la titlul de campion național al Clasei 3?

– În cele două sezoane de slalom paralel la startul cărora am fost prezent, Sorin Bratu a fost marele meu rival. Ne-am respectat reciproc, nu a fost o concurență după dincolo de limetele fair-play-ului. În afara competiției suntem prieteni, iar în timpul curselor, fair-play-ul este cuvântul de ordine, așa cum ar trebui să fie în fiecare sport, între toți participanții.

 

– Ce planuri ai pentru noul sezon, cel din 2024? Rămâi la Clasa 3, la slalom paralel, să-ți aperi titlul, sau țintești mai sus?

– Am decis, anul acesta… Îmi doresc să-mi pregătesc o mașină de la zero, cu tracțiune integrală, adică 4×4, pentru a-mi demonstra că pot și mai mult, a-mi demonstra nu în primul rând mie, ci și celor care mă urmăresc și care cred în mine, că pot mai mult de-atât.

Da, deja pregătim sezonul viitor cu un Volkswagen Golf 5 2.0 TDI 4 Motion. Lucrăm la ea, cu foarte multă susținere din partea familiei, a prietenilor și a câtorva sponsori, și anume Sembraz SA, One Customs, Noah Auto Detailing și a partenerilor Print Shop Sibiu, Wrap Central Sibiu, Tintshop Sibiu, Nature House și Gorgandin.

Efectiv, mașina este modificată total la exterior de tatăl meu și vopsită de Radu Istrate, sistemul de siguranță e asigurat de Sorin Bratu, iar motorul și anexele acestuia sunt pregătite de Dragoș Popa de la One Customs Sibiu. Avem un target de 350+hp, din informațiile lui.

Bugetul nostru nu a fost pregătit pentru această mașină, dar am făcut sacrificii foarte mari pentru a putea fii gata pentru sezonul 2024 de slalom paralel.

Pe această cale, vreau să le mulțumesc tuturor celor care ne sunt alături pentru eforturile depuse în a ne sprijini și sper să nu dezamăgesc pe nimeni în sezonul următor.

Am o echipă în spate foarte puternică, echipă care m-a susținut în tot proiectul acesta.

Referitor la sezonul 2024, eu și copilotul Ionuț Lazăr vom concura pentru noul nostru club, Noah Rally Team. Îmi doresc să terminăm fiecare etapă cu mașina întreagă și, bineînțeles, pe un loc pe podium, iar la final, de ce nu, pe o poziție cât mai înaltă în clasament.

Mai trebuie menționat că, la unele etape, în limita posibilităților, îl voi avea în dreapta chiar pe Sebi Barbu, pentru a mă ajuta să mă familiarizez cu mașina.

 

Autor
24 octombrie 2023 la 14:09

Leave a Reply

Stiri similare:

Vezi mai multe >
Autor Ovidiu BOICA
acum 1 zi
”Călăreții roșii” au câștigat amicalul cu liderul Ligii a IV-a, FC Inter
Echipa din Șelimbăr s-a impus, vineri, la Cisnădie, pe Stadionul ”Măgura”, cu 5-1 în fața ocupantei primului loc...
Actualitate
2 min de citit
Autor Ovidiu BOICA
acum 1 zi
Doar o jumătate de cadou pentru Măldărășanu la împlinirea a 50 de ani. FC Hermannstadt a remizat la Ovidiu, cu Farul
Echipa sibiană a terminat la egalitate, sâmbătă, pe terenul Farului, ratând posibilitatea de a reveni pe primul loc...
Actualitate
5 min de citit
Autor Ovidiu BOICA
acum 2 zile
CSU Sibiu pierde la diferență de o posesie pe terenul Rapidului după un final dezamăgitor. Pipkins putea aduce victoria în ultima secundă
Baschetbaliștii sibieni au pierdut, în Vinerea Mare, cu 72-70 pe terenul giuleștenilor, în antepenultima etapă din sezonul regular....
Actualitate
1 min de citit
Autor Ovidiu BOICA
acum 2 zile
S-a încheiat sezonul regular în cele două serii sibiene ale Ligii a V-a. Echipele din Loamneș, Cristian, Păuca și Ocna Sibiului luptă pentru promovare
Odată cu meciurile etapei a XIV-a, disputate duminica trecută, s-a încheiat sezonul regular în cele două serii sibiene...
Actualitate
1 min de citit