Articol
Nici nu s-a uscat bine cerneala pe textul în care vorbeam despre criza locurilor de parcare, că un subiect din aceeași gamă a apărut pe tarabă, de data aceasta strict local. Primăria municipiului Sibiu vrea să implementeze reguli noi de utilizare a locurilor de parcare din zona blocurilor, existând posibilitatea ca doritorii să își poată rezerva, contra cost, un loc doar pentru ei. Urmând pașii necesari într-un astfel de demers, proiectul a fost lansat în dezbatere publică, anunțându-se că sugestiile și părerile sibienilor vor fi luate în calcul pentru elaborarea finală a regulamentului. Cât vor conta aceste sugestii, rămâne de văzut, dat fiind că au existat nenumărate solicitări din partea sibienilor pentru instituirea dublului sens de circulație pe Calea Dumbrăvii, dar municipalitatea s-a încăpățânat să păstreze sens unic pe respectiva arteră. Teoretic, oferirea posibilității închirierii unui loc de parcare în zona blocurilor, e un demers corect, binevenit. Se știe, în multe cartiere ale Sibiului, se dau bătălii (uneori la propriu) pentru un loc de parcare, iar rezervarea acestora ar limita disputele dintre vecini sau vizitatori. Lucrurile nu sunt, însă, atât de simple pe cât ar părea la prima vedere. Să presupunem că în zona a 5 blocuri cu 300 de apartamente există 100 de locuri de parcare și 200 de mașini. Care sunt criteriile după care vor fi alocate locurile de parcare în cazul în care există o cerere mult mai mare decât capacitatea existentă? Firește, nu vom întâlni această situație în toate cartierele de blocuri, însă cu siguranță vor exista asemenea cazuri. Criteriul ”primul venit, primul servit” nu este unul eligibil și, cu siguranță, vor exista suspiciuni în privința acordării locurilor de parcare, chiar dacă procedura va fi una transparentă. Avem o realitate incontestabilă: există mult mai puține locuri de parcare decât mașini. Acestei situații i se adaugă și un pachet de mantalități prăfuite care vor complica implementarea noilor reguli. Desigur, soluția nu e să nu se facă nimic, dar dacă tot s-a pornit pe drumul organizării parcărilor, ar trebui să se aibă în vedere toate potențialele probleme. Nu trebuie să aplicăm principiul drobului de sare, dar niscai măsuri de precauție nu strică. Nu de alta, dar să nu ne trezim că bunele intenții de organizare generează un haos care complică și mai mult situația. Poate că amenajarea mai multor parcări, precum cea din Hipodrom, ar fi reprezentat pașii premergători ai marii organizări. Zicem, nu dăm cu parul. Rămâne de văzut ce va isca această rânduială, căci sigur nu va rămâne fără ecouri.