Mașina ta îți poate da adesea diverse semnale care să îți transmită că ceva nu este în regulă. Nu întotdeauna martorii din bord sunt cei care pot semnala că există o eroare, așa cum nici anumite semne nu sunt neapărat „vestitori” ai unor defecțiuni sau aspecte negative. Așa că pentru a distinge semnalele false de cele reale care ar trebui să îți atragă atenția am realizat o listă cu cele mai comune întâlnite și ce ar putea reprezenta acestea.
Zgomote neobișnuite
În această categorie sunt valabile ambele variante: și cea în care pot semnala o problemă a mașinii tale, dar și cea în care nu este nimic care să te îngrijoreze. Ei bine pentru a vedea cu care dintre cele două situații te confrunți trebuie să încerci să stabilește care este sursa sunetelor. Dacă sunetele par a veni din exterior, ar trebui să verifici dacă există ceva atașat de mașina ta care ar putea cauza zgomot la pers sau, de asemenea, ar trebui să verifici zona portbagajului, pentru că s-ar putea să ai niște articole nu sunt fixate cum trebuie și provoace anumite sunete datorită mișcării. Dacă nu este cazul acesta, înseamnă că sunetul poate fi unul de natură tehnică și ar trebui să mergi să verifici la un specialist pentru a descoperi cauza. Dacă ești în căutarea unui service pentru Opel de exemplu, cei de la Revizieautoservice.ro au niște servicii bune prin care poți depista problemele autoturismului tău.
Apar scurgeri de lichide
Scurgerile nu reprezintă din start ceva neobișnuit și automat o problemă a mașinii.
Există șase lichide care pot picura din mașina ta, și anume: apă, ulei de motor, lichid de transmisie, lichid de răcire, uleiul de cutie de viteze sau lichidul de servodirecție. Dacă nuanța scurgerilor este maro sau albastru, acest lucru poate indica o scurgere de ulei de motor sau lichid de răcire fapt ce poate semnala într-adevăr o problemă reală, care trebuie investigată ulterior la un service de specialitate.
Mașina trage într-o parte (chiar și la drum drept)
Acest semnal este unul neobișnuit care ar trebui să îți pună cu siguranță niște semne de întrebare. Sursa poate fi totuși una nu atât de gravă, așa că înainte de a te panica trebuie să analizezi puțin starea automobilului tău. O problemă nu atât de gravă ce poate provoca această „tragere” a mașinii este presiunea neuniformă a roților, caz în care ai scăpat ușor. Dar, problema poate avea drept cauze și erori la nivelul servodirecției sau o suspensie uzată care necesită înlocuire. Cel mai sigur este să mergi cu mașina la un mecanic, care să facă o verificare și să determina cauza sigură a problemei sesizate de tine.
Așadar, acestea au fost semnalele mixte pe care le-ai putea interpreta drept probleme ale mașinii tale. Dacă în orice dintre situații ai totuși dubii, o verificare de rutină poate alunga aceste gânduri, astfel încât să fii sigur că îți conduci mașina în condiții de siguranță tot timpul.
Sursă foto: unsplash.com