Ai găsit o placă de îndreptat părul la Black Friday, dar nu ai cârlionți? Ia-ți și un ondulator!

Acasa >

Articol

Nici vinerea aia neagră în care sunt îndoliate bugetele românilor nu mai e ce era. Black Friday, care zice-se că a fost vineri, în 11 noiembrie, amușina, de vreo două săptămâni pe lângă portofelele fizice și virtuale ale românilor, hărțuiți cu tot felul de oferte. Poate că o zi era prea puțin pentru a le da atacul la economii, așa că, găselnița zilei în care – teoretic – prețurile intră la apă s-a întins pe o perioadă mai lungă. Și nici acum, după ce Black Friday din 11 noiembrie s-a isprăvit oficial, sarabanda ofertelor înșelătoare nu s-a astâmpărat. Cineva spunea că înainte de așa-zisa campanie de reduceri și-a cumpărat, la preț neredus, un aparat de uz casnic cu 2600 de lei. L-a văzut apoi, în promoția de Black Friday, „redus” de la 3600 la 2900 de lei. Nu vom mai despica firul în patru, analizând strategiile de marketing specioase ori asalturile psihologice asupra armatelor de cumpărători compulsivi, mărginindu-ne să observăm că, după pandemie, Black Friday și-a diversificat strategia întinzându-se precum cașcavalul prăjit. Clientul amator de chilipiruri e lăsat în bătaia săgeților înmuiate în tinctura șmecherească a aburelii comerciale, trecându-i-se prin față o seamă de „oferte” la orice, de la excursii, locuințe până la aspiratoare, frigidere și chiloți. Dacă cineva ar fi fost dispus să investească puțin timp într-o acțiune de urmărire a evoluției prețurilor, ar fi constatat că, de multe ori, reducerile mult promovate sunt, de fapt, niște jonglerii cu costurile, umflate în prealabil, artificial diminuate sub cupola Black Friday. Nu spunem că nu există și comercianți care, într-adevăr, au redus prețurile, însă mulți nu au făcut altceva decât să joace „alba-neagra” cu etichetele. Cu toate că în fiecare zi ni se spune că o vom duce din ce în ce mai greu, chiar dacă simțim cum conținutul sacoșelor scade, iar suma plătită la casa de marcat crește, Black Friday e la fel de atractiv ca în anii în care nu eram înspăimântați de scumpiri. Anul acesta o platformă electronică de cumpărături a înregistrat trei sute de comenzi pe secundă. Pe secundă, nu pe minut sau pe oră. Ceea ce înseamnă că în continuare românul nu rezistă tentației așezate în cârligul pe care comercianții i-l flutură pe sub nas. Poate că nu aveai neapărat nevoie de un feliator de salam, pentru că nu te dai în vânt după acest preparat, de un fier de călcat, de o placă de păr, dar cum să nu le iei acasă, dacă în dreptul prețului ai văzut un cost tăiat lângă care s-a așezat unul nou, diminuat? Cine știe, într-o zi te-ai putea apuca de mâncat salam, vei vrea să calci la două mâini sau îți vei lăsa părul lung pentru a-l putea îndrepta cu placa. Aa, nu e creț părul? Nu-i nimic, cumperi un ondulator, îl încrețești, după care îl îndrepți cu placa. Într-adevăr, e un efort, dar simți că faci parte dintre cei ce au punctat la Black Friday, înșfăcând un chilipir căruia îi vor găsi, ulterior, rostul. 

Imagine intercalată
Imagine intercalată
Autor
13 noiembrie 2022 la 10:40

Leave a Reply

Stiri similare:

Vezi mai multe >
Autor Dragos BAKO
acum 2 zile
Când vrei să Paști pe pajiști cu sarmale
E vremea colindelor. Mă scuzați, am încurcat șabloanele de Paști cu cele de Crăciun. Revin: trebuie să fim...
Editorialul zilei
3 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 4 zile
Unii te aruncă din tren ca să te urce în avion
Ca niște pristandale de studio, analiștii neamului numără procentele pe care candidații cu oarece șanse la turul doi...
Editorialul zilei
3 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 5 zile
Cine a scuipat venin până duminică, nu are cum să reverse blândețe de luni încolo
Am pășit, de luni, în Săptămâna Mare, așa că am și auzit îndemnurile unora la abținere de la...
Editorialul zilei
3 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 5 zile
Planuri clocite, pofticioși intoxicați
Dacă cineva își imaginează că Nicușor Dan s-a trezit într-o dimineață și, în timp ce își bea cafeaua,...
Editorialul zilei
2 min de citit