Articol
Ce le-a mai trecut prin minte guvernanților chitiți să scoată bani din piatră seacă? Le-au pus gând rău zidurilor, văzând în ele o sursă de căpătuire pentru bugetele locale. Gletuiți, coșcoviți, proaspăt zugrăviți sau plini de mucegai, pereții locuințelor românilor vor fi impozitați cu aproximațiv 50% mai mult, dacă intenția va fi adoptată în forma în care a fost prezentată. În plus, impozitarea se va calcula pe suprafața construită, cu aproxiamtiv 20% mai mare decât cea utilă, asta așa, ca să fie mai usturător birul pentru proprietar și mai avantajos pentru stat. În sprijinul acestui bombardament economic inițiat în plină criză financiară guvernanții invocă necesitatea majorării impozitelor pentru acoperirea cheltuielilor administrațiilor locale. În traducere liberă, cetățeanul, oricum biciuit de scumpirile cărora abia le mai face față, trebuie să pună umărul și la acoperirea cheltuielilor administrației locale. În vremuri normale, poate că o creștere a impozitelor cu un procent acceptabil (niciun caz 50%) e ceva firesc, însă atunci când gazul, curentul și carburanții devin un lux, generând un tsunami al scumpirilor, numai o asemnea majorare nu era necesară. Nu îi ajunge omului de rând corvoada crizei economice generate -în fond- tot de politicienii ticăloși ai acestei lumi, se mai trezește și cu o majorare semnificativă a impozitului pe locuință. Păi, dacă i-a trebuit locuință? Dacă nu îi place să șadă în iurtă, să plătească! În vremuri de criză politicienii obișnuiau să mimeze grija pentru popor, pentru nivelul său de trai, prefăcându-se că iau măsuri de protecție socială. Ce folos că primim 50 de bani subvenție pentru litrul de carburant, din moment ce vom plăti mai mult la impozit? Suntem în situația în care ceea ce ni se dă cu stânga, ni se ia cu dreapta (sau invers, ca să nu se interpreteze politic). Oricum, impozitarea în România e gândită de multe ori ilogic, chiar populist. De pildă, mașinile cu o capacitate cilindrică mai mare de 2000 cmc sunt taxate mult mai scump decât cele cu motoare mai mici, indiferent de valoarea autoturismului sau de cât de mare este nivelul emisiilor. O mașină cu o capacitate de 1500 cmc, care costă 40.000 de euro este impozitată cu 65 de lei, în vreme ce un autoturism cu un motor de 2400 cmc, cu o valoare pe piața second-hand de 5000 de euro este taxat cu 900 de lei. Dincolo de unele accente aberante din formulele de impozitare aplicate în România, ideea creșterii cu 50 de procente a impozitului pe clădiri reclamă un cinism flagrant al guvernanților. În vreme ce bișnițarii de energie au fost protejați și susținuți în pornirile maniace de înavuțire, românii au rămas singura vacă de muls căreia i se mai și aplică, din când în când, lovituri cu biciul, sub formă de reglementări legislative.