Articol
Telefonul mobil a devenit un instrument nelipsit din viaţa de zi cu zi, ne însoţeşte peste tot şi poate fi util în aproape toate activităţile desfăşurate. Comerţul nu avea cum să rămână în urmă şi, prin urmare, agenţiile de servicii SEO şi marketing online au fost nevoite să îşi adapateze strategiile la noile tendinţe şi să includă mobile commerce-ul în practicile lor.
Ce este m-commerce?
Cele mai recente informaţii relevă că două treimi din populaţia globală foloseşte un telefon mobil, iar acest lucru a revoluţionat modul în care este înteles în prezent comerţul electronic. Astflel a apărut un nou concept denumit m-commerce.
Vorbim despre m-comerce atunci când ne referim la achiziţiile realizate prin intermediul unui dispozitiv mobil, smartphone sau tabletă, prin aplicaţii speciale sau prin browser.
Avantajele m-commerce-ului
Portabilitatea dispozitivelor mobile permite achiziţiile din orice loc şi la orice oră.
Facilitează segmentarea publicului după zona geografică, vârstă, sex şi multe alte criterii.
Creează un public ţintă mult mai larg, iar digitizarea brandului generează o creştere considerabilă a audienţei.
Platformele sunt responsive şi adaptate pentru toate tipurile de dispozitive portabile. Astfel, utilizatorii au asigurată cea mai bună experienţă de utilizare în timpul achiziţiilor.
Strategiile m-commerce facilitează promovarea mărcii pe reţelele sociale.
Strategii de optimizare a campaniilor de m-commerce
Întrucât utilizatorii de smartphone doresc să beneficieze de viteza şi de uşurinţa de utilizare, marca trebuie promovată astfel încât, atât site-ul, cât si aplicaţiile de mobil, să raspundă cât mai bine acestor nevoi. Acest lucru se poate realiza folosind mai multe strategii:
Adaptarea conţinutului pentru toate dispozitivele şi platformele.
Crearea unui conţinut cât mai relevant care să ajute clientul să obţină toate informaţiile de care are nevoie şi să cumpere exact ceea ce îi trebuie.
Crearea unui sistem de plată cât mai facil.
Minimizarea proceselor astfel încât să nu necesite prea mult efort din partea utilizatorului.
Includerea CTA-urilor atrăgătoare şi convingătoare care să stimuleze conversiile.
Utilizarea instrumentelor oferite de reţelele sociale pentru a efectua cumpărături.
Cum va fi m-commerce-ul în 2022
M-commerce-ul creşte exponenţial de la an la an. Un studiu publicat în revista Forbes estimează că la finalul anului 2022 va ajunge la cifra de 845 de miliarde de dolari şi va genera mai bine de 50% din vânzările e-commerce-ului.
Tot mai mulţi utilizatori aleg să folosească telefonul mobil, atât pentru a căuta produsele de care au nevoie, cât şi pentru a le achiziţiona. Ei renunţă la utilizarea laptopului şi aleg să utilizeze smartphone-ul sau tableta pentru a parcurge tot procesul.
Companiile sunt nevoite să folosească inteligenţa artificială pentru a crea strategii personalizate, menite să satisfacă cât mai bine necesităţile şi preferinţele utilizatorilor. Astfel, creşte gradul de satisfacţie al utilizatorului şi conversiile cresc.
Nu trebuie omis faptul că apariţia 5G va fi un catalizator pentru e-commerce. Creşterea vitezei internetului favorizează dezvoltarea inteligenţei artificiale, consumul de conţinut şi procesele de achiziţie. De aceea, în anul 2022 este esenţial ca toate companiile să profite de oportunităţile cu care vine tehnologia 5G şi să o încorporeze în strategiile de business.