Articol
La puțin timp după izbucnirea războiului din Ucraina, am auzit o gogomănie cât casa lansată de niște ong-iști din Germania, care îndemnau lumea să circule mai puțin cu mașina pentru că astfel cererea de petrol va fi mai mică, iar Rusia va fi direct afectată de acest fenomen. M-am crucit, am scuipat de trei ori în sân și am zâmbit, ca în fața oricărei bazaconii ong-iste. Ieri însă am auzit o „blăstămăție” și mai mare, venită de la International Energy Agency (IEA), o agenție specializată în dat indicații prețioase privind consumul resurselor. Zice pomelnicul de sfaturi că ar trebui să lucrăm trei zile de acasă, să nu circulăm duminica în marile orașe cu mașina, să aibă dreptul de a se deplasa mașinile cu număr par și cele cu număr impar alternativ, toate acestea pentru a reduce consumul de petrol și a da o smetie industriei de profil, în special celei din Rusia. Din acel moment s-au dezlănțuit în mintea unora dintre noi amintirile din anii 80, când Daciile și Oltcit-urile patriei circulau alternativ în weekend în funcție de numărul de înmatriculare, cu soț și fără soț. Vai, dar acele vremuri sunt unele de tristă amintire, la care eram gata-gata să jurăm pe portocaliu că nu ne vom întoarce. „What's up?”, „qu'est-ce que c'est?” se întreabă planeta. Bre, sfătoșilor de la International Energy Agency ori ați avut o ședință de spiritism cu nea Nicu ori corespondați cu vreun văr din România. Păi noi am fumat măsurile astea pe când băleam după o ciungă, o pereche de blugi, un săpun și un Wiener Kaffe din Occident. Acu’ nu trebuie să ne îngrijorăm, România, har Domnului, nu face parte din adunătura IEA, iar neprețuitele îndemnuri sunt doar niște recomandări. Totuși, la nivel de principiu, strategie și orientare nu putem să nu observăm cum colcăie ipocrizia în gușile celor care se screm să emane sfaturi. Era să uit: nu putea lipsi din cârnatul de indicații aceea de a trece la mașini electrice, una din obsesiile progresiștilor, care vor să redeseneze viața pe planetă. Și mai era ceva: IEA recomanda și reducerea limitei de viteză pe autostradă cu 10 km/h. Vă dați seama, nu ne paște niciun pericol, pentru că noi nu ne-am făcut de lucru cu astfel de drumuri, iar dacă luăm în calcul grija cu care trebuie să ne târâim pe șoselele pline de gropi, ne încadrăm ca nimeni alții la consumul economic. Măsurile din vremea comunismului ies din ce în ce mai des precum strigoii din cimitir și ne încredințează că, de fapt, construcția globalistă are, în esență, la nivel ideologic, multe trăsături comune cu vremurile și sistemele totalitariste. În unele privințe, blocul globalist miroase înțepător a bloc comunist, oricât l-ar da unii cu parfum, să-i mai acopere damful.