Articol
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, spune că schimbările din educație, care ar fi trebuit să ducă la evitarea supraîncărcării programelor, au fost de formă și în continuare toți elevii învață, de exemplu, geometria vectorială.
Întrebat, luni seara, la Digi 24, care ar fi cauza acestui eșec, Sorin Cîmpeanu a spus că este vorba despre „rezistența la schimbare” și astfel s-a ajuns la situația în care toți elevii trebuie să învețe geometrie vectorială.
„Nici măcar nu pot fi acuzați profesorii care predau o anumită disciplină că își iubesc atât de tare disciplina aceea încât nu au vrut să renunțe la nimic, nici din numărul de ore, nici din materia predată. Am ajuns să facem geometrie vectorială pentru toți copiii. Eu nu cred că e necesar pentru toți copiii geometria vectorială, de exemplu. Nu cred! Se pot supăra pe mine colegii de matematică, profesorii de matematică. Eu sunt totuși absolvent de matematică – fizică, treapta I, treapta a II-a la Sfântul Sava și m-am descurcat fără geometrie vectorială. Adică am reușit să fac câte ceva în viață și fără geometrie vectorială. S-ar putea să mai existe și alți tineri care să reușească să facă câte ceva în viață – mult sau puțin – fără geometrie vectorială”, a spus ministrul Educației.
Cîmpeanu a mai spus că își asumă partea sa de vină pentru supraîncărcarea programei, când a fost întrebat cine este de vină pentru acest eșec.
„Cine să fie? Cei ca mine, care am fost miniștru și în 2014 și în 2015 și n-am avut curajul și tăria ca să nu se supere prea multă lume pe noi”, a răspuns ministrul Educației.