Articol
Constatăm că există o încăpățânare în a transforma Sibiul în ceea ce unii numesc, cu mare indulgență, oraș verde. Deplasarea cu trotineta electrică sau cu bicicleta rezolvă într-o oarecare măsură problema aglomerării traficului, reduce poluarea, doar că nu întotdeauna cei ce folosesc aceste mijloace o fac în spiritul bunului simț și al respectului față de ceilalți participanți la trafic. Am înțeles, Sibiul trebuie să devină un oraș al bicicletelor. S-au amenajat puncte de închiriere a lor, piste mai mult sau mai puțin sigure, unele care pleacă de nicăieri și duc tot acolo, dar asta e, nu te pui cu viziunea unora dintre funcționari, activată exclusiv în birou. În ceea ce privește infrastructura rutieră, în Sibiu nu se mai poate adăuga nimic, iar povestea aceea cu centurile ocolitoare nu va rezolva mare lucru ( vezi aglomerația de pe Șoseaua Alba Iulia între orele 15,30 și 17,00, când pleacă angajații din Zona Industrială Vest spre casă, fără să apeleze la centura ocolitoare cu regim de autostradă). Ceea ce trebuie pus la punct este starea drumurilor din oraș. Nu știu ce materiale se folosesc mai nou la asfaltări, dar constatăm cu toții pe bucșele, suspensiile și caroseriile noastre că în străzi recent reabilitate apar zâmbind gropi, fisuri. N-am avut parte de o iarnă crâncenă, ci doar de o încălzire ușoară, dar multe străzi din oraș sunt pline de gropi ( ca să nu mai vorbim de mizeria formată din amestecul de sare, praf, noroi). Pe străzile din oraș există o droaie de capcane, de la limitatoare de viteză amplasate uneori aiurea, la gropi care te trimit la intervale din ce în ce mai scurte, în atelierele de reparații auto. Starea proastă a drumurilor exasperează plătitorii de impozite, iar investițiile în stații de închiriat biciclete sau piste (construite sau trasate cu vopsea pe carosabil), nu îi încălzesc cu nimic pe proprietarii de mașini ce leagă prietenii trainice cu mecanicii auto pe care îi vizitează tot mai des. Da, există o preocupare constantă pentru piste de biciclete și nu e nimic rău în asta, dar să nu uităm că majoritatea sibienilor circulă cu mașina și, nu știm de ce, nu sunt deloc entuziasmați de faptul că își rup autoturismele în gropile din asfalt. Înainte de a ne concentra pe infrastructura secundară, ar trebui pusă la punct cea principală, adică cea rutieră. Zonele de agrement unde se practică sporturi nautice, skate- park-urile sunt binevenite, dar pentru a te simți locuitor al unui oraș pus la punct, ar trebui să nu fii zdruncinat pe fiecare stradă pe care o parcurgi cu mașina. Lucrurile bine rânduite (că tot e ăsta un deziderat des pomenit în administrația locală) trebuie pornite de la necesitățile imediate. Degeaba ai amenajat Lacul lui Binder dacă din Vasile Aaron până acolo dai în zece gropi și ajungi la destinație cu un detașament de sfinți coborâți în invocări neortodoxe.