Articol
Am descoperit o frumoasă preocupare a unui autor român, cadru didactic al Universității din Craiova (DPPD), psihoterapeut integrativ, psiholog practicant și consilier de dezvoltare personală: Oprea- Valentin Bușu, Includerea unor aspecte terapeutice în comunicarea academică. Profesor-Student (Ed. Universitară, București, 103 pg.). Lucrarea depășește strict cadrele unei cercetări fiind o posibilă linie de abordare a comunicării în plan academic, mai ales în raportul cuantificabil mai ales sufletește în relația inter-umană dintre Profesor și student. O construcție activă, analiza ei fiind mereu factor de meditare asupra coerenței educației în mediul propus de Universitate, oricare ar fi ea. Veți descoperi: I. Abordări ale includerii unor aspecte (psiho) terapiei în comunicarea academică profesor student (pp. 10- 54), II. Metodologia cercetării privind includerea unor aspecte terapeutice în comunicarea academică (pp. 55- 69), III. Rezultatele cercetării și interpretarea lor (pp. 70-84) și IV. Concluziile (pp. 85-90). O bibliografie (pp. 91-95) și o serie de Anexe (pp. 96-103) propun, de fapt, deschiderea cercetării pe mai departe. Dincolo de entuziasmul meu, vă rog să rețineți lucrarea aduce un plus de sinceritate în relația profesorilor cu sine și studenții. De aici ar trebui valorizată lucrarea, din acest îndemn se pot naște resursele prin care să vindecăm absenteismul academic- oricât de pleonastic sună moral, trebuie să-l recunoaștem- și abandonul școlar al studenților. Investițiile în proiecte și scriitură academică sunt importante, dar oamenii, mai ales ei nu trebuie uitați. Trebuie să recunosc, bucuros, că lucrarea mi-a inspirat și o serie de preocupări pe care le intuiam în urma participării în Programul „Alege Școala!” desfășurat de Patriarhia Română în colaborare cu Fundația „World Vision” legate de comunicare și mai ales comunicare afectivă. Insistența autorului pe acest palier mi-a dovedit că nu este totul pierdut în regândirea științelor educației.