Articol
Din zi internaţională a celor ce muncesc, 1 Mai a devenit la români, conform unui studiu realizat de Reveal Marketing Research, o simplă zi de grătăreală în fundul curţii şi de “socializare”. Conform studiului, pentru unu din patru români, sărbătoarea de 1 Mai reprezintă, în primul rând, o zi dedicată grătarelor şi socializării. 69% dintre români consideră mai nou grătarul ca fiind “o activitate de familie (69%) iar 50% susţin că regula e să aibă loc în curtea de acasă (50%).
Iubitorii de grătare de 1 Mai sunt în primul rând tinerii cu vârste între 25-34 de ani (29%). Dincolo de mers la grătare, 1 Mai mai înseamnă, în topul semnificaţiilor, ziua liberă primită (35%) şi “tradiţia românească autentică” (26%).
Semnificaţia grătarului pentru români este, conform aceluiaşi studiu, o activitate de relaxare în aer liber (34%), o oportunitate de socializare cu cei dragi (26%) şi un mod plăcut de a petrece timpul în weekend sau vacanţă (26%).
Pentru ca un grătar să fie reuşit 71% dintre respondenţi spun că nu trebuie să lipsească micii, berea (62%), relaxarea în aer liber (50%), râsetele şi glumele (48%) şi muzica (43%). O analiză mai detaliată arată că muzica la grătar este mult mai importantă pentru tinerii din Generaţia Z cu vârste cuprinse între 18-24 de ani (51% comparativ cu 43% total eșantion).
Românii preferă să fagă grătare în curtea proprie (50%) sau în natură, la iarbă verde, în pădure sau la munte (37%), iar majoritatea îl organizează alături de familie (69%) sau prieteni (37%).
Principalele alimente consumate la grătar sunt micii (81%), ceafa de porc (64%), pieptul sau pulpele de pui (55%), cârnații (54%), frigăruile (42%) și legumele ca ardei, dovlecei, ciuperci etc. (39%). Bărbații preferă într-o măsură semnificativ mai mare micii (86% față de 76% la femei) și cârnații (58% față de 50% la femei), în timp ce femeile optează mai des pentru pieptul sau pulpele de pui (58% față de 50% la bărbați) și legumele la grătar (43% față de 36% la bărbați).
Principalele băuturi consumate la grătar sunt berea (74%), berea cu arome sau cidrul (24%), vinul roșu (19%) și vinul alb (18%).
În funcție de vârstă și sex, berea este preferată într-o măsură semnificativ mai mare de bărbați (82% față de 62% la femei) și de persoanele cu vârste peste 55 de ani (89%). Pe de altă parte, berea cu arome și cidrul sunt mai apreciate de femei (31% față de 16% la bărbați) și de tinerii cu vârste între 18 și 34 de ani (37%).
“Grătarul nu este doar despre mâncare, ci despre comunitate, relaxare și libertate. Într-o lume în care conexiunile autentice sunt tot mai importante, 1 Mai le oferă românilor șansa de a se aduna alături de familie și prieteni, într-un cadru relaxant. Astfel, micii și berea, vedetele grătarului, nu sunt doar ingrediente, ci simboluri ale autenticității și ale legăturii cu tradițiile noastre,” a declarat Marius Luican, director general al Reveal Marketing Research.