Articol
Începând cu luna martie, Poliția Rutieră va monta 700 de noi radare pe trepied. Radarele fac parte din proiectul e-Sigur, prin care se va asigura monitorizarea continuă a traficului rutier pe drumurile din România.
Noile dispozitive radar sunt capabile să filmeze și să detecteze șoferii care depășesc limitele legale de viteză, dar și pe cei care comit alte infracțiuni la regimul rutier.
Inițial, radarele au fost instalate pe autostrăzile A1 și A2, precum și pe DN2, în județul Vrancea. Acum, sistemul v-a fi extins pe întreg teritoriul țării. Noile radare mobile sunt montate pe un trepied și pot fi amplasate rapid pe marginea drumului. Sunt dotate cu camere video de înaltă performanță și laser pentru măsurarea vitezei și au capacitatea de a înregistra continuu traficul.
Imaginile înregistrate vor fi trimise și stocate de un un server al poliției unde vor fi analizate, și apoi se vor dispune sancțiunile corespunzătoare. Noile aparate radar permit identificarea numărului de înmatriculare al autovehiculului dar și a persoanei aflate la volan.
Noile radare pe trepied vor fi amplasate pe DN1, DN2, DN6, DN7 și DN17. Alte 400 de unități vor fi instalate pe drumurile naționale și autostrăzi. Amenda aplicată în baza înregistrărilor va fi trimisă prin Poștă, la domiciliul șoferului.
Potrivit IGPR, „abaterile sunt sancționate conform legii, după identificarea conducătorului auto. Amenda este expediată direct la domiciliu conducătorului auto, fără a fi necesară oprirea în trafic”.
După primirea notificării prin Poștă, proprietarul autovehiculului este obligat ca în termen de cel mult 5 zile să anunțe cine conducea mașina. Dacă nu răspunde solicitării, proprietarul va plăti două amenzi. Una, pentru abaterea înregistrată de radar și a doua pentru necomunicarea informațiilor solicitate, care variază între 1.822 lei și 4.050 lei.
În cazul în care proprietarul indică, altă persoană decât cea care a condus, în realitate, mașina, riscă dosar penal pentru fals în declarații oficiale.