Articol
O delegație reprezentativă a Asociației Comunelor din România, condusă de Președintele ACoR, Emil Drăghici (primarul comunei Vulcana-Băi), din care a făcut parte și Vicepreşedintele ACoR, Valentin Ivan (primarul din Sadu, dar și alți primari) a avut întâlniri cu miniștrii unor ministere considerate esențiale pentru strategiile ACoR.
Vicepreşedintele ACoR, Valentin Ivan a vorbit despre subiectele esențiale abordate în acest cadru oficial.
”La Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, în prezența Ministru Simona Bucura-Oprescu și a directorilor din Direcțiile din subordine am propus pe agenda dialogului subiecte legate de: Asistența socială și noile reglementări din domeniu, implicit preluarea integrală a plății indemnizației și a salariilor asistenților personali ai persoanelor cu handicap, precum abordarea unor prevederi din Legea salarizării unitare din sectorul public. Ulterior la Ministerul Finanțelor, delegația noastră a fost primită de Viceprim-ministru, Tanczos Barna. În prezența directori generali din subordinea domniei sale. Aici am discutat despre: Preluarea integrală a plății indemnizației și a salariilor asistenților personali ai persoanelor cu handicap; Calendarul de aprobare a Bugetului de Stat, aspecte privind consultările generale pe marginea proiectul de buget; Sumele aferente pentru asigurarea finanțării cheltuielilor neeligibile și a cofinanțării proiectelor de investiții precum și efectele Ordonanței “Trenuleț“ la acordarea sporurilor echipelor de proiecte (pentru implementarea proiectelor din fonduri europene). În acest context am invocat lipsa procesului de consultare cu ACoR la elaborarea actelor normative.”, preciza Vicepreşedintele ACoR, Valentin Ivan. Domnia sa mai considera constructive dezbaterile și de la Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației Publice. ”Aici, în dialogul purtat cu Ministrul Atilla – Zoltan Cseke și cu directorul de Cabinet, am analizat problemele prezentate de primarii din delegația ACoR. Mă refer la: Adoptarea Codurilor urbanismului și amenajarea teritoriului, finanțelor publice locale și de procedura administrativă, la preluarea integrală a plății indemnizației și a salariilor asistenților personali ai persoanelor cu handicap; Finanțarea Programelor Naționale: PNDL 1 și 2, PNI – Anghel Saligny, CNI. Au fost aduse în discuție aspecte legate de Finanțare PNRR – C5 și C10, inclusiv pistele de biciclete; Taxa de salubrizare a localităților; Procedura de atestare a bunurilor la domeniul public. În acest cadru tematic general am discutat despre apecte care vizează; Zonele metropolitane; Consorțiile administrative” a mai spus oficialul ACoR, recunoscând că delegația Asociației Comunelor din România, condusă de Președintele ACoR, Emil DRĂGHICI, nu a avut rețineri în aborda așa-zisa reforma administrativa, Legea salarizării bugetare, efectele Ordonanței “Trenuleț“, cofinanțarea proiectelor, revizuirea actelor de reglementare privind contractarea creditelor de către UAT- uri”.