Articol
Un studiu realizat de către Reveal Marketing Research arată că 27% dintre românii întrebaţi sunt mai degrabă pesimiști în privința lui 2025, ei aşteptând o viaţă mai dificilă faţă de anul acesta. Procentul ne-optimiştilor este în creștere cu 8% comparativ cu anul trecut. La fel, 45% sunt indiferenţi ei neadoptând o perspectivă nici optimistă, nici pesimistă. 28% declară însă că privesc cu optimism către anul care urmează. Aceştia sunt în special din categoria celor cu venituri de peste 6000 lei.
Conform Reveal Marketing Research, evaluând nivelul de satisfacție cu diferitele aspecte din viața de zi cu zi, românii sunt cei mai mulțumiți de relațiile interpersonale pe care le au cu familia (72%), cu persoanele apropiate (67%) sau de relațiile sentimentale (61%). Ca tendință, persoanele cu venituri mici (sub 3.000 RON) se declară în mai mică măsură mulțumiți cu relațiile sentimentale (40%). Cele mai mici scoruri de satisfacție au fost înregistrate de aspecte ce țin de sfera profesională, mai exact nivelul de mulțumire cu locul de muncă (48%) și situația financiară prezentă (42%).
Pe fondul nemulțumirilor din sfera profesională, 25% dintre români intenționează să își schimbe locul de muncă în noul an, în special tinerii între 18-34 ani (40%) și cei care au copii (29% comparativ cu 23% în cazul celor fără copii). Pesimismul românilor mai atinge cote ridicate privind evoluția țării în următorul an. Cele mai greu de realizat sunt considerate diminuarea corupției (54%), reducerea inflației (51%) și îmbunătățirea situației economice (47%).
"Creșterea pesimismului și prevalența unei atitudini neutre sugerează că românii resimt tot mai intens nesiguranța socială și economică. Totodată, optimismul mai mare în rândul celor cu venituri ridicate reflectă o diferență de percepție, determinată de accesul la resurse financiare” a declarat Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research.
Ca planuri pentru 2025 cei intervievaţi au inclus: un stil de viață mai sănătos – alimentație echilibrată, scădere în greutate (51%), mai mult timp petrecut cu familia (29%) sau mai multe călătorii (29%). Dorinţa abordării unui stil de viață mai sănătos este semnificativ mai mare în rândul persoanelor de peste 55 ani (70% vs. 51% total eșantion), în timp ce pentru cei cu vârste între 44-55 de ani dorința de a călători mai mult este mai importantă (35% vs. 29% total eșantion). Cei cu vârste între 25-34 de ani își doresc în mai mare măsură să își dezvolte abilități noi (19% vs. 12% total eșantion) sau să participe la cursuri de dezvoltare personală și profesională (13% vs. 7% total eșantion). (D.C.)