Articol
Președintele Federației Române de Automobilism Sportiv, Norris Măgeanu, consideră că Sbiul este ”mai frumos de la an la an”. Măgeanu s-a declarat surprins, în conferința de presă găzduită de sediul companiei Bilstein, sponsorul principal pentru al doilea an consecutiv al primei etape de macadam din Campionatul Național de Raliuri ”Betano”, Raliul Sibiului, de calitatea traseului, mai bine pregătit de la an la an. Mai-marele FRAS a mulțumit autoritășilorlocale pentru implicarea în buna organizare a Raliului Sibiului.
”Ca de obicei, Sibiul este mai frumos de la an la an. Noi venim aici cumva cu primul raliu pe macadam din Campionatul Național de Raliuri ”Betano”. E o primă întâlnire cu suprafața de macadam, dar de fiecare dată Sibiul ne surprinde prin frumusețea orașului, dar și prin felul în care arată probele speciale, care sunt, de la an la an, mai bine pregătite și cumva trebuie să îi felicit pe organizatori pentru munca extraordinară pe care au făcut-o și bineînțeles trebuie să mulțumesc Consiliului Județean Sibiu, pentru că se vede împlicarea, susținerea și felul în care se raportează la nevoile pe care le are competiția noastră. Așadar, mulțumim doamnei președinte Daniela Cîmpean, Consiliului Județean Sibiu. De asemenea, doamnei primar Fodor și Primăriei Municipiului Sibiu. De fiecare dată suntem primiți aici foarte bine”, a declarat Măgeanu într-o conferință d epresă transmisă în direct de TRIBUNA pe pagina oficială de Facebook.
Președintele FRAS i-a mulțumit și sponsorului principal al Raliului Sibiului, susținând că se bucură pentru faptul că o companie care activează în domeniul auto este alături de un eveniment din motorsport.
”Nu în ultimul rând, vreau să mulțumesc partenerului competiției, Bilstein. Este o implicare din ce în ce mai serioasă a acestuia. Mă bucur! I-am transmis domnului director opinia mea și bucuria că o companie care este în domeniul auto a găsit de cuviință să facă un pas normal către motorsport”, a mai spus Măgeanu.
Prima etapă de macadam din sezonul 2024al Campionatului Național de Raliuri ”Betano” a debutat aseară, cu startul festiv din Piața Mare, eveniment în cadrul căruia au fost prezentate toate cele 72 de echipaje prezente la start, iar astăzi, la prânz, espe programată prima probă specială.
23 de femei la start
Norris Măgeanu, președintele FRAS, a mai spus că raliul de la Sibiu se bucură de prezența la start a nu mai puțin decât 23 de femei, iar 10 echipaje vin de peste hotare, inclusiv cel format din fiul și soția vicecampionului mondial Francois Delecour.
”Sunt 70 de sportivi la start dintre care, o premieră pentru raliurile din România, sunt nu mai puțin de 23 de doamne, două pilot și 21 copilot. Un lucru extraordinar, mai ales că raliul pe macadam este destul de dificil.
De asemenea, mai vreau să punctez că sunt 10 echipaje din afara țării, un interes foarte mare pe care Raliul Sibiului în prezintă, iată, nu numai la nivel național, cât și extern, unul dintre echipajele prezente fiind format de Eliot Delecour și mama sa, care este una dintre femeile aflate la start. Eliot, fiul lui Francois Delcour, vicecampion mondial, care a fost la Sibiu, are patru prezențe la Raliul Sibiului acum 12-15 ani, când participa în campionatul României și care mi-a spus că vede un Sibiu mai frumos și probele sunt, de asemenea, mai bune”, a mai spus Măgeanu.
Bilstein, pentru al doilea an consecutiv sponsor principal al Raliului Sibiului
Ovidiu Boica
Parteneriatul dintre organizatorii etapei de la Sibiu a Campionatului Național de Raliuri ”Betano” și firma Bilstein a fost parafat în 2023, iar ediția care a debutat aseară, cu prezentarea oficială a echipajelor, din Piața Mare, marchează al doilea an consecutiv de colaborare.
”E o conexiune foarte bună”, consideră Nicolae Viașu, reprezentantul Bilstein.
”Suntem bucuroși și mândri să putem fi parteneri principali ai acestui eveniment, eveniment care are deja o tradiție în plan local, în Sibiu. Raliul Sibiului a câștigat, anul trecut, titlul de cel mai bun raliu în România, respectiv pentru cea mai bună probă pe macadam. E extrem de important pentru noi, pentru că suntem prezenți în producția de amortizoare și cred că e o conexiune foarte bună de a fi prezenți aici.
Acuma, într-adevăr, suntem la a doua ediție. Demarăm cu același elan, pentru a păstra reputația care s-a stabilit anul trecut și invităm sibienii și numai sibienii să fie prezenți. Nu cred că vor fi dezamăgiți, cred c-o să fie un spectacol deosebit. (…) Tototdată, aș vrea, pe calea asta, să mulțumesc angajaților Bilstein care s-au implicat activ în pregătirea evenimentului și au făcut posibilă colaborarea cu Raliul Sibiului”, a afirmat Viașu în conferința de presă.
Sărbătoare la Autoklass. Pumnii strânși pentru sibianul Raul Badiu
A devenit deja un obicei ca mașinile participante la Raliul Sibiului să fie verificate din punct de vedere tehnic la Autoklass, partenerul de mobilitate al etapei de la Sibiu din CNRB.
Claudiu Braicu, reprezentantul Autoklass, a crezut că echipa sa a ”furat” startul, fără să știe că angajații de la Bilstein, partenerul oficial al raliului, au avut parte de experiențe de neuitat în dreapta piloților participanți la Raliul Sibiului, în urmă cu o săptămână, pe terenul de slalom paralel din cartierul sibian Ștrand.
”Pentru Autoklass Sibiu, e al optulea an consecutiv de parteneriat de mobilitate cu Raliul Sibiului și m-ați făcut să zâmbesc întrebându-mă de ce iubim Raliul Sibiului sau suntem parteneri de mobilitate ai Raliului Sibiului. Sunt ”jucăriile” noastre, ne plac, deși părerea mea a fost întotdeauna că tuturor bărbaților le plac mașinile, vedem asta și la copiii de 2-3 ani… Ăsta e motivul principal, pentru că ne plac mașinile, ne place viteza, suntem obișnuiți cu ea, știm ce-nsemnă caii putere, adrenalină, emoție, pasiune ș.a.m.d.
Pe scurt, avem elemente comune și sunt exact astea, adică pasiune, emoție, adrenalină și-atunci n-are cum să nu ne întâlnim pe undeva. (…)Noi am ”furat” un pic startul, pentru noi a început astăzi (n.a. vineri) Raliul Sibiului, pentru că astăzi am avut toate cele 72 de echipaje în curtea Autoklass, pentru că acolo s-au desășurat verificările tehnice ale mașinilor și într-adevăr, a fost o euforie de culoare în primul rând pentru că mașinile de raliu, pe lângă zgomotul specific, să spun așa, sunt într-adevăr o pată de culoare”, a spus Claudiu Braicu.